Trekløverskolen afdeling Marienlyst - Den gode fortælling

Gennem de sidste måneder har de pædagogiske ledere fra afdeling Marienlyst besøgt de to grundskoler i forbindelse med afholdelse af forældremøder.

Formålet med deltagelsen i forældremøderne har været, at give kommende forældre et førstehåndsindtryk af afdeling Marienlyst som overbygningsskole, samt en orientering om de muligheder eleverne på afdeling Marienlyst har for at komme godt videre ud i ungdomslivet som kompetente unge mennesker.

Deltagelsen er blevet godt modtaget, og det samme er den mission, afdelingen har sat i gang, for at opnå nogle af de bedste resultater for eleverne i Frederikssund kommunen indenfor de næste år – en mission hele skolen står bag.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at det på begge forældremøder blev fortalt fra kommende forældre, at der skulle blive solgt hash på Marienlyst, og at det var en dårlig fortælling oven i den gode mission. På forældremøderne kunne de pædagogiske ledere tilbagevise udsagnene, da skolen tidligere på året har haft besøg af Nordsjællands politi og deres hashhunde. Vi har i gennem længere tid haft et samarbejde med politiet og de bruger hele Campus som led i deres træning af hundene. Det er et led i dette samarbejde som gør at vi indimellem får besøg af politiet.

Hundene gennemsøgte på daværende tidspunkt hele skolen, og der blev ikke fundet noget som helst, hvilket alle var glade for.

I dag har vi så gjort det samme, da vi på ingen måder vil have den form for negativ omtale, og endnu en gang blev det konstateret, at der ikke forefindes hash på skolen.

Se, det er en god fortælling, som vi gerne vil dele med alle andre, da det samtidig betyder, at vores holdning om nul tolerance overfor euforiserende stoffer slår igennem, samt at vi har nogle sunde og fornuftige elever, der ved, hvad der er rigtigt og forkert midt i deres teenager liv.

Så herfra en god fortælling fra hverdagen, og en stor tak til Nordsjællands politi og deres hunde.

Trekløverskolen
Ledelsen